SoMe-videoer og produktvideoer (2021)
DECOFARVER
Kunde:
- Decofarver
Distribution:
- Sociale medier og hjemmeside
Målgruppe:
- Folk der skal til at male
Resultat/rækkevide:
- +250.000 visninger
Produceret indhold
- Sketches til SoMe
- 15+ SoMe-videoer
- 50+ produktvideoer
Samlet budget:
- +30.000 kr.
Om projektet:
Efter Decofarver havde været med i Løvens Hule på DR 1 eksploderede deres vækst. Brian og Jesper fra Decofarver kontaktede mig da de ønskede at få endnu mere gang i deres markedsføring.
Dette udviklede sig til et større samarbejde, hvor jeg over en periode på et halvt år fast producerede contet til deres sociale medier. Brian og Jesper er to humørbomber, og det udnyttede vi i videoerne. Vi udviklede bl.a. en humoristisk kampagne bestående af en række sketches, som igennem humor forsøgte at skabe opmærksomhed omkring deres produkter.
Desuden ønskede de også en lang række produktvideoer til deres hjemmeside, som jeg ligeledes har produceret.
På siden herunder ses et lille udpluk af de mange videoer, der er blevet produceret.
Sketch
DecoHome
Tankerne bag videoen:
I forbindelse med lancering af Decofarvers nye maling DecoHOME producerede jeg følgende sketch. Ideen var fange seerens opmærksomhed ved brug af humor, men samtidig formidle information om malingen. Videoen blev optaget håndhold for at give den et “hverdagslook” og underbygge den humoristiske side. Videoen fik meget positiv omtale, og den var med til at forøge salget af malingen markant. Selvom videoen er forholdsvis lang, så viser statistikken at stort set alle blev hængende og så den færdig.
Rækkevide:
Videoen blev både delt på Facebook og linkedin. Her fik den over 150.000 visninger, mere end 700 likes og over 100 kommentarer.
PRODUKTVIDEOER
Jeg har også produceret en lang række produktvideoer for Decofarver, som præsenterer produkterne i deres sortement. Hver af produktvideoerne starter med en kort intro, som jeg også har udviklet.